Olej lniany - właściwości i zastosowanie w kosmetyce ciała

Dzisiejszy wpis będzie dotyczył naturalnej pielęgnacji ciała i włosów.
Przygotowałam dla Was wpis o właściwościach oleju lnianego, który jest niezwykle cenionym olejem nie tylko w kuchni ale również jako naturalny upiększacz ciała.

Oleje roślinne są produktami naturalnymi dlatego idealnie nadają się do stosowania na ludzkie ciało i włosy.
Mogą być stosowane jako:
 filtry słoneczne, pomocne na zmiany potrądzikowe i wykorzystywane w przywracaniu odpowiedniego nawilżenia skóry, jako naturalne maski do włosów i skóry głowy. 

Bardzo znana i doceniania w kosmetyce jest oliwa z oliwek. Jej właściwości są nam doskonale znane.
Kolejnym olejem szeroko wykorzystywanym do pielęgnacji ciała człowieka jest OLEJ LNIANY.
Występujące w jego składzie NNKT biorą udział w produkcji fosfolipidów czyli pomagają utrzymać równowagę wodno-tłuszczową skóry jak i dbają o jej odpowiednie nawilżenie. Przeciwutleniacz – witamina E występujący w oleju lnianym zmniejsza procesy utleniania, wspomaga również usuwanie z organizmu wolnych rodników, przyczyniających się m.in. do przyspieszania procesów starzenia skóry. Tokoferol (Wit. E) posiada również czynności przeciwzapalne – działa ochronnie na lipidy skóry, wspomaga gojenie ran. Olej lniany ze względu na swoje działanie regenerujące często stosowany jest jako dodatek do olejków do ciała. Wykorzystuje się go również przy produkcji maseczek, kremów czy też mydeł do cery tłustej.



Olej lniany na włosy i skórę głowy
 Zawiera w swoim składzie kwasy omega-3 (ponad 50%), których brak uwidacznia się właśnie we włosach. Niedobór kwasów omega-3 powoduje osłabienie struktury włosa oraz rozdwajanie się końcówek. Podczas stosowania oleju lnianego – picia, olejowania, dodawania do maseczek przed myciem, szybko można dostrzec poprawę stanu włosów. 

Olej lniany:
- zwiększ blask włosów
-poprawia ich strukturę
-Zapobiega łamliwości i rozdwajaniu końcówek
-nawilża

Olej lniany na twarz
Olej lniany można stosować jako dodatek do kremów bądź smarować nim twarz na noc. Można go również używać jako produktu do demakijażu twarzy.
Kwas omega-6 znajdujący się w oleju lnianym odgrywa dużą rolę w fizjologii skóry. Jego niedobór powoduje pogrubienie naskórka, a co za tym idzie zwiększenie dyfundowania z niego wody. Najbardziej narażona na to zjawisko jest warstwa rogowa. Tracąc wodę zmniejsza swoją ilości w głębszych warstwach. Długotrwały brak wody wpływa na powstawanie przedwczesnych zmarszczek, zmniejszenie elastyczności skóry, powstawanie podrażnień, jak również stanów zapalnych.

Olej lniany:
-uelastycznia skórę
-zmniejsza suchość i łuszczenie
-działa normalizująco i łagodząco
-działa przeciwzapalnie
-przywraca równowagę wodno-tłuszczową
-opóźnia starzenie
-odżywia komórki skóry

Oleje są produktami naturalnymi. Warto je stosować gdyż pomagają, poprawiają zdrowie i wygląd, a przy tym są naturalne dla naszego organizmu bez zbędnej chemii i ulepszaczy.
Natura daje nam zdrowie i urodę. Warto po nią sięgać kiedy tylko ma się na to ochotę.

Mój olej pochodzi od Oleofarm. W ich ofercie można znaleźć również inne oleje jak np arganowy.

15 komentarzy:

  1. Często wykorzystuję olej lniany zaròwno w pielęgnacji jak i kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Często wykorzystuję olej lniany zaròwno w pielęgnacji jak i kuchni ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Muszę go koniecznie wypróbować :) Zwłaszcza w celach kosmetycznych.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja dodaję go czasem do sałatek, do kiszonej kapusty mmm, ale jakoś na twarzy jeszcze nigdy nie zagościł, może warto to zmienić :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Mam go i planuję wykorzystać do olejowania włosów :)

    OdpowiedzUsuń
  6. udalo mi sie podobna butelke oproznic po ok 2 miesiacach:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Olej lniany używałam do włosów, jednak po pewnym czasie stwierdziłam, że moje włosy lekko się przesuszyły.

    OdpowiedzUsuń
  8. Firma oleofarm produkuje różne oleje lniane, nie jestem pewna, ale ten który masz nie ma zbyt wielu kwasów omega -3.

    Wklejam link ze strony producenta, gdzie jest zamieszczona odpowiedź na ten temat.

    http://oleofarm24.pl/product-pol-170-Olej-lniany-500-ml.html

    OdpowiedzUsuń
  9. Mój znajomy pije po łyżce dziennie ten olej, podobno na zgagę.

    OdpowiedzUsuń
  10. Czyli: nie taki olej straszny... a ja do tej pory unikałam.

    OdpowiedzUsuń
  11. Używam oleju lnianego do sałatek, ale niektóre oleje mają nieciekawy smak :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń
  13. A tutaj widzę olej lniany w zastosowaniach kosmetycznych :) Tymczasem on doskonale oddziałuje na organizm! Naprawdę magia. Tutaj możecie przeczytać: http://www.jestemfit.pl/artykuly/dieta/olej-lniany-bogactwo-dobrych-t%C5%82uszcz%C3%B3w-dla-zdrowia-i-pi%C4%99knej-sylwetki Ale wiadomo, że nie każdy wierzy w to co czyta, natomiast ja sama zaczęłam go stosować miesiąc temu i schudłam znacznie, nie wazyłam się ale są na mnie luźne spodnie, w które wczesniej ledwo się dopinałam.

    OdpowiedzUsuń
  14. Witam, olej lniany mam zawsze w domu - przynajmniej jedną buteleczkę. Stosuję w kuchni i jako kosmetyki. Jako, że mam kilka kilogramów nadprogramowych olej lniany na odchudzanie to było to hasło, które mnie do niego przyciągnęło. Wiadomo, że samym olejem cudów nie będzie, ale biorąc pod uwagę to, że olej przywraca równowagę wodno-tłuszczową jest idealnym wpomaganiem w walce z nadprogramowymi kilogramami. Dorzucając do tego w/w oddziaływania na skórę czy włosy mamy wszechstronny ogólnodostępny produkt, z dobrodziejstw którego nie sposób nie skorzystać.

    OdpowiedzUsuń
  15. Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Kobiecy blog by Mariola Wilk , Blogger